Followers

Monday, 25 April 2011

singgah sejenak,,, ape nak jadi?


hype...
kali ini ingin aku luangkan masa untuk meluahkan sedikit masalah yang sering timbul dalam khalayak masyarakat kita hari ini,(lebih merujuk kepada remaja *oleh kerana aku seorang remaja*)

aku tinggal di sebuah kampung yang agak terkedalam letaknya di Perak...

gambar hiasan : situasi biasa diwaktu pagi atau petang.
pemandangan indah saujana mata memandang..
 ini adalah antara pemandangan yang biasa di kampung aku, 
'KAMPUNG SUNGAI KERANG"
seronok rasanya bila duduk kampung, hari-hari ada udara segar, tapi itu dulu, sekarang dah tak lagi, bukan tak ada terus, tapi kureng la dari zaman aku kecil-kecil cili padi dulu-dulu,,,
sekarang keadaan telah berubah,
ta[i yang aku hairannya, kenapa remaja yang seumur dengan aku dan yang muda dari aku asyik khayal dengan dunia masing-masing, ada yang malas nak ke sekolah, asyik merempit aja,
bukan aku nak kata orang itu dan ini, tapi hakikat apa yang aku nampak dan perhatikan, dan itulah kenyataan.
sekolah
mat rempit

bukan aku nak kata yang aku ni baik sangat pun, tetapi tidaklah setaraf dengan mat rempit yang kat atas tu...*hahaha*...
bukn apa, aku cuma rimas saja apabila aku keluar petang-petang hemdak kekedai atau kemana-mana ada sahaja budak-budak ni "melapok" tepi-tepi jalan,
tayang muka sana-sini,
apa nak jadi entah,
aku pun bukanlah baik sangat, tidaklah pandai mana pun, spm pun 4a aja,
tapi kita perlulah berfikir, janganlah sampai kita tarafkan manusia ni sampai se"level" dengan binatang,
aku tidaklah cakap mereka ni binatang, tapi...



pasti ramai yangg nak keputusan macam ini kan, kalau nak ikutkan aku pun nak, tapi nak buat macam mana kan, dah Allah yang tentukan... kita haruslah redha dan terima dengan hati yang terbuka...

oklah... sampai sini saja celoteh aku diwaktu ini, sampai jumpa lagi dilain waktu dan masa,
seribu kemaafan diminta jika coretan ini melukakan hati kalian yang terbabit, dan kalau terasa,
 renung-renungkanlah dan selamat beramal...


No comments:

Post a Comment